Jazzdans

Jazzdans er det danseglede og energiutfoldelse som står i sentrum i undervisningen. Timene inneholder oppvarming, øvelser som bygge styrke og teknikk og innstudering av litt lengre rutiner og koreografier.

Felles for dans i kulturskolen er at elevene jobber med rytmefølelse, lek, bevegelighet, koordinasjon, stilforståelse, fleksibilitet og styrke. Danseelevene er med på kulturskolens forestillinger hvert år. Hol kulturskole samarbeider med de øvrige kulturskolene i Hallingdal om fordypning i dans, Hallingdal dansekompani (HDK).

Kulturskolen tilbyr jazzdans i aldersinndelte grupper fra 8 år. Undervisningen foregår i kulturskolens lokaler på Geilo samfunnshus. For skoleåret 2021-22 er tidene slik:

• 5.-7. trinn: Onsdag kl. 16.20-17.20

• 8.-10. trinn: Tirsdag kl. 16.15-17.15